Jest to kiepska wiadomość dla miłośników klasycznego sprzętu audio oferującego coś więcej niż modny ostatnio minimalistyczny, mobilny design. Firma Onkyo specjalizowała się bowiem w produkcji segmentowych zestawów muzycznych, amplitunerów i wież, na które popyt w ostatnich czasach wyraźnie zmalał. Coraz częściej słuchamy streamingu muzycznego, jako źródeł muzyki używamy smartfonów, mobilnych głośników Bluetooth itp., a coraz rzadziej wybieramy duże (i zwykle kosztowne) zestawy składające się z kilku części.
Onkyo nie sprostało szybko zmieniającemu się rynkowi
Dziś dominują urządzenia zintegrowane, sprzęty (w tym amplitunery) stworzone z myślą o zestawach kina domowego z wbudowanymi licznymi funkcjami sieciowymi oraz przede wszystkim wygodne rozwiązania mobilne.
Najwidoczniej – a tak twierdzą przedstawiciele giełdy w Tokio – firma nie była w stanie nadążyć za rynkowymi trendami, oraz tym jak bardzo w ostatniej dekadzie zmieniły się gusta odbiorców i musiała to przypłacić zniknięciem z rynku. Kończy swoją działalność z długami w wysokości 24 mln dolarów, a wniosek o upadłość zgłoszono w sądzie w Osace.
Onkyo powstało w 1946 roku
Japońska firma Onkyo powstała zaraz po drugiej wojnie światowej i dość szybko zyskała spore uznanie. Prawdziwy boom przyszedł na początku lat 90., kiedy pojawiła się moda na zestawy wieżowe Hi-Fi, wówczas koncern przeżywał swój rozkwit. Amplitunery Onkyo są zresztą cenione do dziś i często wymieniane w gronie najbardziej polecanych w segmencie AV. To nie kiepska jakość jest tu zatem przyczyną upadku, a – jak wcześniej wspomniałem – niedostosowanie do światowych trendów.
Marka Onkyo na razie nie zniknie z rynku
O ile kończy działalność sama korporacja, która stworzyła Onkyo, to ta marka, przynajmniej jeszcze przez jakiś czas nie zniknie z rynku. W 2021 roku spółki Voxx i Sharp odkupiły bowiem część aktywów Onkyo właśnie z segmentu AV i mają zamiar kontynuować sprzedaż produktów ze znanym logo. Właścicielem Sharpa jest tajwańska korporacja Foxconn, jeden z największych na świecie potentatów w branży produkcji elektroniki, natomiast Voxx ma w swoim portfolio np. markę taką jak Klipsch, specjalizującą się w produkcji kolumn. Czy będzie to sprzęt równie godny uwagi, dopiero się okaże.
Źródło: Nikkei Asia
KOMENTARZE (42) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE