Sobota , 27 Kwiecień 2024

Onkyo ogłosiło bankructwo. To koniec znanej, japońskiej firmy

   18.05.2022
Znany i ceniony przez użytkowników japoński producent sprzętu audio, firma Onkyo ogłosiła upadłość. Firma od pewnego czasu nie radziła sobie ze zmianami rynkowymi, próbowano się ratować odsprzedaniem części aktywów Sharpowi i Voxx’owi, ale nie dało to długotrwałych rezultatów.
Znany producent sprzętu audio przechodzi do historii

Jest to kiepska wiadomość dla miłośników klasycznego sprzętu audio oferującego coś więcej niż modny ostatnio minimalistyczny, mobilny design. Firma Onkyo specjalizowała się bowiem w produkcji segmentowych zestawów muzycznych, amplitunerów i wież, na które popyt w ostatnich czasach wyraźnie zmalał. Coraz częściej słuchamy streamingu muzycznego, jako źródeł muzyki używamy smartfonów, mobilnych głośników Bluetooth itp., a coraz rzadziej wybieramy duże (i zwykle kosztowne) zestawy składające się z kilku części.

Onkyo nie sprostało szybko zmieniającemu się rynkowi

Dziś dominują urządzenia zintegrowane, sprzęty (w tym amplitunery) stworzone z myślą o zestawach kina domowego z wbudowanymi licznymi funkcjami sieciowymi oraz przede wszystkim wygodne rozwiązania mobilne.

Najwidoczniej – a tak twierdzą przedstawiciele giełdy w Tokio – firma nie była w stanie nadążyć za rynkowymi trendami, oraz tym jak bardzo w ostatniej dekadzie zmieniły się gusta odbiorców i musiała to przypłacić zniknięciem z rynku. Kończy swoją działalność z długami w wysokości 24 mln dolarów, a wniosek o upadłość zgłoszono w sądzie w Osace.

Onkyo

Onkyo powstało w 1946 roku

Japońska firma Onkyo powstała zaraz po drugiej wojnie światowej i dość szybko zyskała spore uznanie. Prawdziwy boom przyszedł na początku lat 90., kiedy pojawiła się moda na zestawy wieżowe Hi-Fi, wówczas koncern przeżywał swój rozkwit. Amplitunery Onkyo są zresztą cenione do dziś i często wymieniane w gronie najbardziej polecanych w segmencie AV. To nie kiepska jakość jest tu zatem przyczyną upadku, a – jak wcześniej wspomniałem – niedostosowanie do światowych trendów.

 

Onkyo

Marka Onkyo na razie nie zniknie z rynku

O ile kończy działalność sama korporacja, która stworzyła Onkyo, to ta marka, przynajmniej jeszcze przez jakiś czas nie zniknie z rynku. W 2021 roku spółki Voxx i Sharp odkupiły bowiem część aktywów Onkyo właśnie z segmentu AV i mają zamiar kontynuować sprzedaż produktów ze znanym logo. Właścicielem Sharpa jest tajwańska korporacja Foxconn, jeden z największych na świecie potentatów w branży produkcji elektroniki, natomiast Voxx ma w swoim portfolio np. markę taką jak Klipsch, specjalizującą się w produkcji kolumn. Czy będzie to sprzęt równie godny uwagi, dopiero się okaże.

Źródło: Nikkei Asia

 

KOMENTARZE (42) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane