Plus ma być specjalną, tanią (cena ok. 4 zł miesięcznie) subskrypcją, oferowaną przez Spotify. Ma ona połączyć w sobie elementy istniejących ofert bezpłatnych i premium. W nowym abonamencie nadal będą emitowane reklamy (tak jak w obecnej, bezpłatnej wersji Spotify), ale – i to jest najważniejsze – nie będzie tam żadnych ograniczeń dotyczących liczby utworów, które można pominąć przy odtwarzaniu. Użytkownicy będą mogli również swobodnie wybierać konkretne utwory (jak w wersji premium), których chcą słuchać, zamiast ograniczać się do automatycznego tasowania w albumach i gotowych listach odtwarzania.
Obecna bezpłatna wersja Spotify jest bardzo ograniczona
Spotify dziś oferuje bezpłatną wersję serwisu, ale ma ona sporo ograniczeń. Prócz wcześniej wspomnianych, nie pozwala użytkownikom pomijać więcej niż sześciu utworów na godzinę, mogą oni jedynie wybierać i słuchać określonych utworów z 15 automatycznych list odtwarzania, tworzonych przez sam serwis oraz specjalne komputerowe algorytmy, o tytułach takich jak „Odkryj co tydzień” i „Daily Mix”. Poza tymi listami bezpłatne użytkownicy mogą słuchać tylko z góry przemieszanych utworów. Oferta Spotify Plus ma być stosunkowo tanim sposobem na obejście niektórych z tych ograniczeń. Cena 4 zł za taką subskrypcję wydaje się być bardzo atrakcyjna.
Spotify przyznaje. Testujemy usługę
Samo Spotify w poinformowało ustami swojego rzecznika: „Zawsze pracujemy nad ulepszeniem obsługi Spotify i rutynowo przeprowadzamy testy, aby informować o naszych decyzjach”. „Obecnie przeprowadzamy test planu subskrypcji z reklamami z ograniczoną liczbą naszych użytkowników”.
Operator największego streamingu muzycznego ostrzegł jednak, iż nie ma w tym momencie jeszcze żadnych gwarancji, że nowy abonament zostanie uruchomiony w obecnej formie. „Niektóre testy torują drogę do nowych ofert lub ulepszeń, podczas gdy inne mogą dostarczać jedynie wiedzy. W tej chwili nie mamy żadnych dodatkowych informacji do udostępnienia” – dodał bowiem rzecznik w komunikacie.
Warto podkreślić, że nie jest to pierwszy raz, kiedy Spotify testuje nowe usługi przed wprowadzeniem ich na rynek. Jak przypomina serwis „The Verge” dobrym tego przykładem jest bezstratny streaming audio, który Spotify testował już w 2017 roku, a mimo to nadal nie jest on dostępny dla użytkowników. Kiedy więc dokładnie nastąpi premiera i czy rzeczywiście Plus będzie tak tani jak wynika z przecieków, dowiemy się dopiero w momencie faktycznego debiutu.
Źródło: The Verge
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE