Firmę Rimac założył w 2009 Mate Rimac – początkowo jako jednoosobową działalność prowadzoną w garażu. Z czasem firma się rozrosła i zaczęła produkować samochody elektryczne o niezwykłych właściwościach. Przykładem może być model Nevera, wypuszczony na początku tego roku. Jest to czterosilnikowy potwór, pokaz absurdalnej wręcz mocy z 1 914 koni mechanicznych, maksymalną prędkością aż 400 km na godzinę oraz zdolnością przyspieszenia od zera do 100 km na godzinę w mniej niż 2 sekundy.
Rimac kupił 55% akcji Bugatti
Zgodnie z zawartą umową Rimac będzie właścicielem pakietu kontrolnego 55 procent udziałów w Bugatti, marce znanej z produkcji superaut, takich jak Chiron i Veyron. Marka VW, Porsche, będzie właścicielem pozostałych udziałów w nowopowstałej firmie, która przyjmie nazwę Bugatti Rimac.
Do tej pory właścicielem Bugatti był Volkswagen, który kupił tę 112-letnią, francuską markę samochodów sportowych w 1998 za 50 milionów dolarów po przejęciu Rolls-Royce'a i Lamborghini.
Rimac Group będzie właścicielem zarówno Bugatti Rimac, jak i Rimac Technologies, odgałęzienia firmy skupionej na rozwoju, produkcji i dostawie systemów akumulatorowych, układów napędowych i innych komponentów EV. Przez ostatnie lata Rimac dostarczał zresztą części samochodowe do Porsche, Hyundai oraz właśnie Bugatti.
Obie marki pozostaną na rynku
„Bugatti i Rimac będą nadal działać jako odrębne marki, zachowując istniejące zakłady produkcyjne i kanały dystrybucji”, ogłosił nowy chorwacki właściciel. „Bugatti Rimac reprezentuje firmę, która będzie rozwijać przyszłość zarówno pojazdów Bugatti, jak i Rimac, łącząc zasoby i wiedzę ekspercką w dziedzinie badań i rozwoju, produkcji i innych obszarach” – dodał.
Obie firmy zachowają swoje siedziby, ale Rimac planuje z czasem zebrać większość pracowników w planowanym kampusie o wartości 200 milionów dolarów w Chorwacji, który ma zostać otwarty w 2023 roku.
Źródło: Financial Times
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE