Zdalnie wypowiesz umowę z operatorem
Najważniejszą nowością w zmienionych regulacjach, jest wprowadzenie możliwości zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Do rozwiązania kontraktu wystarczyć ma jedynie odpowiedni e-mail. To duża ulga, zwłaszcza w sytuacji pandemii. Wcześniej by rozwiązać umowę konieczna była często osobista wizyta w przedstawicielstwie firmy, w najlepszym wypadku wymagający wizyty na poczcie list polecony. Operatorzy zresztą często się przed tymi wypowiedzeniami bronili, stwierdzając, że dokumenty gdzieś zaginęły albo czegoś w nich brakuje. Teraz to ma wyglądać zupełnie inaczej. Po tym jak wyślemy maila z rezygnacją, operator będzie musiał odpowiedzieć nam i poinformować, że potwierdza przyjęcie wypowiedzenia.
Operator będzie musiał informować o zbliżającym się końcu umowy
Dotychczas praktyką było dość oszczędne informowanie abonentów o nadchodzącym końcu umowy, co u wielu operatorów powoduje przejście z umowy promocyjnej, na taką na czas nieokreślony, gdzie warunki – zwłaszcza ceny usług – bywają znacznie wyższe. Teraz będzie inaczej – nie później niż na 30 dni przed końcem dotychczasowego kontraktu, operator będzie nas musiał poinformować o zbliżającym się jego końcu. Operator powinien też przekazać abonentowi informację o sposobach ostatecznego rozwiązania umowy.
Lepszy monitoring wykorzystania usług
To kolejna, ważna nowość. W założeniu, ma pomóc abonentom usług telekomunikacyjnych w lepszej kontroli wydatków na własnym koncie. W ramach tej regulacji, usługodawcy będą musieli stworzyć czytelne narzędzia do kontroli i monitorowania stanu posiadanych pakietów usług. Operatorzy będą też musieli informować abonentów o wyczerpaniu się danego pakietu.
Ciągłość dostępu do usług w wypadku zmiany numeru i dostawcy.
Ma to być ustawione tak, że nowy dostawca będzie miał obowiązek aktywowania usługi w najkrótszym możliwym – uzgodnionym z klientem – czasie, jednak nie później niż w jeden dzień roboczy po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą. Z kolei dotychczasowy dostawca usługi będzie zobowiązany świadczyć ją na dotychczasowych warunkach do terminu uzgodnionej przez nowego dostawcę aktywacji usługi – informuje KPRM.
Źródło: Cyfryzacja KPRM
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE