Czwartek , 21 Listopad 2024

Nowe przepisy prawa telekomunikacyjnego dają więcej uprawnień klientom usług sieciowych

   23.12.2020
Kilka dni temu w życie weszły nowe przepisy prawa telekomunikacyjnego, które dostosowują polskie przepisy do dyrektywy UE tworzącej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Jest to pierwsza partia zmian, które nas czekają, jednak najważniejsza dla konsumentów, gdyż przynosi kilka nowości, które nadają ważne uprawnienia i przywileje.
łatwiejsze rozwiązanie umowy, lepsza informacja dla klienta

Zdalnie wypowiesz umowę z operatorem

Najważniejszą nowością w zmienionych regulacjach, jest wprowadzenie możliwości zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Do rozwiązania kontraktu wystarczyć ma jedynie odpowiedni e-mail. To duża ulga, zwłaszcza w sytuacji pandemii. Wcześniej by rozwiązać umowę konieczna była często osobista wizyta w przedstawicielstwie firmy, w najlepszym wypadku wymagający wizyty na poczcie list polecony. Operatorzy zresztą często się przed tymi wypowiedzeniami bronili, stwierdzając, że dokumenty gdzieś zaginęły albo czegoś w nich brakuje. Teraz to ma wyglądać zupełnie inaczej. Po tym jak wyślemy maila z rezygnacją, operator będzie musiał odpowiedzieć nam i poinformować, że potwierdza przyjęcie wypowiedzenia.

Operator będzie musiał informować o zbliżającym się końcu umowy

Dotychczas praktyką było dość oszczędne informowanie abonentów o nadchodzącym końcu umowy, co u wielu operatorów powoduje przejście z umowy promocyjnej, na taką na czas nieokreślony, gdzie warunki – zwłaszcza ceny usług – bywają znacznie wyższe. Teraz będzie inaczej – nie później niż na 30 dni przed końcem dotychczasowego kontraktu, operator będzie nas musiał poinformować  o zbliżającym się jego końcu. Operator powinien też przekazać abonentowi informację o sposobach ostatecznego rozwiązania umowy.

Zmiany w przepisach telekomunikacyjnych

Lepszy monitoring wykorzystania usług

To kolejna, ważna nowość. W założeniu, ma pomóc abonentom usług telekomunikacyjnych w lepszej kontroli wydatków na własnym koncie. W ramach tej regulacji, usługodawcy będą musieli stworzyć czytelne narzędzia do kontroli i monitorowania stanu posiadanych pakietów usług. Operatorzy będą też musieli informować abonentów o wyczerpaniu się danego pakietu.

Ciągłość dostępu do usług w wypadku zmiany numeru i dostawcy.

Ma to być ustawione tak, że nowy dostawca będzie miał obowiązek aktywowania usługi w najkrótszym możliwym – uzgodnionym z klientem – czasie, jednak nie później niż w jeden dzień roboczy po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą. Z kolei dotychczasowy dostawca usługi będzie zobowiązany świadczyć ją na dotychczasowych warunkach do terminu uzgodnionej przez nowego dostawcę aktywacji usługi – informuje KPRM.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

 

KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane