W amerykańskiej witrynie Ray Ban już teraz wisi banner ze zwiastunem nowych okularów i opcją rejestracji, dzięki której będzie można, w dniu premiery wyznaczonej na 9 września (choć nie wiadomo, czy wówczas producenci pokażą sam sprzęt, czy tylko ujawnią szczegóły) uzyskać więcej informacji o nowym projekcie. Na bannerze widnieje logo zarówno Ray Bana jak i Facebooka.
Partnerstwo z Essilor Luxottica
O tym, że Facebook planuje partnerstwo z firmą Ray Ban powiedział sam Mark Zuckerberg w wywiadzie już na początku tego roku. Szef Facebooka podkreślił wtedy, że następną premierą produktu stworzonego przez jego firmę, będą właśnie inteligentne okulary marki Ray Ban stworzone we współpracy z firmą Essilor Luxottica (która jest właścicielem Ray Bana).
Zuckerberg dość niejasno dodał wówczas, że okulary będą miały „kultowy kształt” i „pozwolą na robienie całkiem fajnych rzeczy”. Technologia tych okularów miała zmierzać w kierunku rozszerzonej rzeczywistości, jednak żadnych szczegółów wówczas nie podał.
Czego możemy się spodziewać po okularach od Facebooka?
Pierwsze wzmianki o tym, że Facebook pracuje nad własnymi okularami z rozszerzoną rzeczywistością, pojawiły się w raportach firmy już 2019 roku. Projekt miał nosić kodową nazwę „Orion” i pozwalać użytkownikom z pomocą tych okularów odbierać połączenia, wyświetlać informacje na małym, wbudowanym ekranie i udostępniać znajomym z Facebooka transmisję na żywo „z własnego punktu widzenia” z pomocą wbudowanej kamery na wysokości oczu.
W komentarzach serwisów technologicznych przeważają jednak zdania, że pierwszy model okularów nie będzie zbyt zaawansowany. Nie znajdziemy tam raczej bardzo rozwiniętych funkcji rzeczywistości rozszerzonej, a raczej jedynie mikrofon do rozmów przez smartfona i kamerę. Wczoraj wiceprezes Facebooka do spraw AR i VR, Andrew Bosworth, „drażnił się” z czytelnikami możliwością ujawnienia okularów, pokazując coś, co wygląda jak funkcja nagrywania z poziomu własnych oczu, jednak na filmie nie widać samych okularów.
Pozostaje zatem czekać do jutra na oficjalną prezentację.
Źródło: Ray Ban, Facebook
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE