O sprawie wiemy dlatego, że CD Projekt Red zamieÅ›ciÅ‚ na swoim Twitterze dość lakoniczny komunikat, który to oficjalnie potwierdza. Nie jest jeszcze znana nawet wstÄ™pna data premiery, ani też jakiekolwiek szczegóÅ‚y fabuÅ‚y projektu, jednak kilkoma ciekawostkami technicznymi twórcy podzielili siÄ™ z użytkownikami już na tym etapie.
To będzie pełnoprawny Wiedźmin na PC, nie karcianka lub tytuł poboczny
Wiadomo przede wszystkim, że nie bÄ™dzie to żaden poboczny, „maÅ‚y” tytuÅ‚, bÄ…dź gra jedynie nawiÄ…zujÄ…ca do serii Wiedźmin. Ma to być peÅ‚noprawna, duża produkcja RPG dla jednego gracza. Technicznie rzecz biorÄ…c, można by jÄ… nazwać Wiedźminem 4. Nazwa taka oczywiÅ›cie formalnie nigdzie nie pada, choć sama siÄ™ nasuwa. Być może zresztÄ… zostanie zastosowana zupeÅ‚nie nowa numeracja, jako że gra – a przynajmniej tak wynika z zapowiedzi – ma być poczÄ…tkiem nowej serii (sagi).
https://t.co/XtbfqscMWr pic.twitter.com/eK6ZIbfLRa
— The Witcher (@witchergame) March 21, 2022
Unreal Engine 5 i wspóÅ‚praca z Epic Games
Od strony technicznej wiadomo natomiast, że deweloper nie bÄ™dzie rozwijaÅ‚ swojego wÅ‚asnego silnika do tej produkcji. Firma ma zamiar podjąć strategicznÄ… wspóÅ‚pracÄ™ z Epic Games i wykorzystać jej zaawansowanÄ… technologiÄ™ Unreal Engine 5. Co ważne, ma to też dotyczyć wszystkich przyszÅ‚ych gier studia CD Projekt Red. Z komunikatu, który zostaÅ‚ przesÅ‚any mediom, wynika, że polskie studio nie tylko bÄ™dzie mogÅ‚o korzystać z dobrodziejstw tego systemu i doÅ›wiadczeÅ„ jego twórców, ale też bÄ™dzie mogÅ‚o wprowadzać w nim zmiany i wspóÅ‚pracować przy tworzeniu kolejnych wersji.
Z punktu widzenia potencjalnych graczy to bardzo dobra wiadomość. Przede wszystkim dlatego, że twórcy gry zamiast na tworzeniu silnika, czyli mechaniki gry, bÄ™dÄ… siÄ™ mogli skupić na fabule i gÅ‚Ä™bi opowieÅ›ci. Tworzenie dużej produkcji z wÅ‚asnÄ…, autorskÄ… mechanikÄ… to przedsiÄ™wziÄ™cie niezwykle rozlegÅ‚e i trudne (o czym przekonaÅ‚ siÄ™ sam CD Projekt przy okazji prac nad Cyberpunkiem 2077), tymczasem Epic Games ma wiele lat doÅ›wiadczeÅ„ w tworzeniu silników do gier i jest w tym prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym podmiotem w branży. Silniki z serii Unreal Engine wykorzystywane sÄ… zresztÄ… przez szerokie grono najważniejszych deweloperów na rynku.
„Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 - transformacji, którÄ… obecnie przechodzi studio - jest wiÄ™kszy nacisk na technologiÄ™ i wÅ‚aÅ›nie to dziaÅ‚anie leży u podstaw naszej wspóÅ‚pracy z Epic Games. Naszym celem nie byÅ‚o po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tÄ™ wspóÅ‚pracÄ™ jako pierwszy krok w dÅ‚ugiej i owocnej wspóÅ‚pracy. W przypadku wczeÅ›niejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuÅ‚ wymagaÅ‚o znacznych zasobów i nakÅ‚adu pracy. Dlatego niezwykle ważne byÅ‚o dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. WspóÅ‚praca, którÄ… nawiÄ…zaliÅ›my podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. JednoczeÅ›nie dziÄ™ki niej otrzymamy dostÄ™p do narzÄ™dzi do tworzenia gier z najwyżej póÅ‚ki. Nie mogÄ™ siÄ™ doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam siÄ™ stworzyć w Unreal Engine 5!” – napisaÅ‚ PaweÅ‚ Zawodny, CTO studia CD Projekt Red.
Na szczegóÅ‚y dotyczÄ…ce terminu planowanej premiery oraz fabuÅ‚y gry bÄ™dziemy musieli niestety jeszcze poczekać.
ŹródÅ‚o: CD Projekt Red
KOMENTARZE (65) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE