AmerykaÅ„ski gigant chce wykupić komunikator, który jest używany przez ok. 100 milionów użytkowników miesiÄ™cznie na caÅ‚ym Å›wiecie. Nie sÄ… to może imponujÄ…ce liczby, w porównaniu do chociażby potężnego WhatsApp, którego używa kilka razy wiÄ™cej osób, ale jest to za to „target” bardzo dobrze sprofilowany, gdyż sÄ… to w wiÄ™kszoÅ›ci gracze komputerowi, a na tych ostatnio Microsoftowi bardzo zależy.
Discord prowadzi rozmowy z nabywcami
Sam Discord miaÅ‚ podjąć rozmowy z kilkoma podmiotami na temat swojej sprzedaży, żadne wiążące decyzje miaÅ‚y jednak jeszcze nie zapaść. Firma rozważaÅ‚a też wejÅ›cie na gieÅ‚dÄ™, ale szczodra, opiewajÄ…ca na 10 miliardów dolarów propozycja Microsoftu może zmienić te plany.
Discord dotychczas byÅ‚ znany gÅ‚ównie wÅ›ród graczy gier online, którzy wykorzystywali go do bezpÅ‚atnej komunikacji gÅ‚osowej, tekstowej oraz wideo podczas rozgrywki. Pandemia koronawirusa sprawiÅ‚a jednak, że pojawili siÄ™ też nowi użytkownicy – np. uczniowie i studenci wykorzystujÄ…cy go do nauki zdalnej. Sam komunikator zauważyÅ‚ te zmiany i zaczÄ…Å‚ siÄ™ szybko rozwijać tak by przyspieszyć wychodzenie poza krÄ…g dotychczasowych użytkowników.
Microsoft głębiej wchodzi w gaming
Z kolei Microsoft od dawna ma chrapkÄ™ na zakup dużego komunikatora lub serwisu spoÅ‚ecznoÅ›ciowego. ChciaÅ‚ już kupić TikToka a także serwis Pinterest. Gigant od kilku lat bardzo mocno rozwija soje biznesy gamingowe. PowstaÅ‚a usÅ‚uga subskrypcyjna GamePass, która ma już 18 milionów użytkowników. W zamian za staÅ‚y abonament uzyskujÄ… oni dostÄ™p do dziesiÄ…tek popularnych tytuÅ‚ów gier PC. Ostatnio, za 7,5 mld dolarów korporacja z Redmond kupiÅ‚a ZeniMax Media Inc., wÅ‚aÅ›ciciela jednego z najwiÄ™kszych wydawców gier na Å›wiecie - Bethesda Softworks. WÅ‚asny komunikator z pewnoÅ›ciÄ… uzupeÅ‚niÅ‚ by tworzonÄ… platformÄ™.
ŹródÅ‚o: Bloomberg
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE