Ogłoszona w ramach wspólnego komunikatu prasowego GN i SteelSeries, transakcja, jest wyceniana na około 1,24 miliarda dolarów. Przejęcie ma dać firmie posiadającej markę Jabra dostęp do lukratywnego rynku wysokiej klasy akcesoriów dla graczy komputerowych. Oficjalnie umowa przejęcia zostanie sfinalizowana na początku 2022 roku.
Zakup SteelSeries przez GN nie oznacza zniknięcia tej pierwszej marki
W oświadczeniu dotyczącym umowy przesłanym mediom, dyrektor generalny SteelSeries Ehtisham Rabbani powiedział: „Mamy misję ciągłego przesuwania granic w e-sporcie i grach za pomocą światowej klasy produktów i oprogramowania, a teraz, dzięki wsparciu GN, będziemy w stanie zwiększyć te wysiłki”.
Rabbani dodał również, że chociaż GN będzie jego nową spółką macierzystą, SteelSeries będzie nadal działać niezależnie. Oznacza to, że z punktu widzenia użytkowników niewiele się zmieni, ponieważ dotychczasowa marka SteelSeries zostanie utrzymana. Przejęcie da jednak zapewne zastrzyk finansowy oraz rozwojowy mniejszej ze spółek, co w dłuższej perspektywie być może przełoży się na nowe kategorie produktów.
Właściciel Jabra ma długą tradycję produkcji wysokiej klasy elektroniki
Mimo, że nazwa GN nie jest tak znana w branży jak jej bardziej popularne spółki zależne (zwłaszcza Jabra), to warto zauważyć, że w rzeczywistości istnieje ona już od blisko 150 lat i jest uznawana za jedną z pierwszych firm, które na przykład wprowadziły na rynek mobilne zestawy słuchawkowe Bluetooth.
W zeszłym roku firma SteelSeries także dokonała kilku własnych przejęć, w tym transakcji zakupu KontrolFreek i firmy specjalizującej się w dźwięku do gier Nahimic, której produkty były przez lata instalowane w szeregu wysokiej klasy notebookach do gier.
Przejęć w branży gamingowej będzie więcej
Zdaniem wielu analityków, GN kontynuuje trend przejęć na rynku gier, który zapoczątkował HP zakupem marki HyperX. Przyczyną tej masowej konsolidacji jest zapewne to, że przychody ze sprzedaży akcesoriów dla graczy gwałtownie wzrosły w ciągu ostatnich 18 miesięcy z powodu pandemii covid-19, która zmusiła wielu użytkowników komputerów do pozostawania w domach i uczyniła cyfrową rozrywkę ich głównym zajęciem.
Wszystko więc wskazuje na to, że podobne wykupy będą się też odbywać w przyszłości. Rynek akcesoriów do gier jest i będzie łakomym kąskiem dla wszystkich producentów sprzętu elektronicznego.
Źródło: Gizmodo
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE