Raport dotyczący sprzedaży telewizorów za 2019 rok sporządziła firma IHS Markit. W zestawieniu tym, po raz kolejny widać olbrzymią dominację koreańskiego Samsunga, który pod względem sprzedaży wyrwał dla siebie aż 20% Światowego rynku. Jeszcze lepiej gigant z Korei radzi sobie bod względem przychodów (30% udziałów) .Na drugim miejscu z wynikiem 12,2% usytuowało się także południowokoreańskie LG. O dziwo w pierwszej piątce nie ma firm japońskich - zwłaszcza Sony, które przez wiele lat było przecież kiedyś uznawane za de facto synonim producenta telewizorów. Dziś firmy z kraju kwitnącej zostały wyparte przez korporacje z Chin, które zajmują miejsca od trzeciego do piątego: TCL z 9% udziałów rynkowych, Hisense z 8% oraz Xiaomi z 6%.
Przyszłość to telewizory OLED
Jedynym groźnym konkurentem dla Samsunga wydaje się być dziś LG, które wyspecjalizowało się w produkcji dopracowanych paneli OLED, niemal pod każdym względem lepszych od jeszcze dominujących (także u Samsunga) klasycznych LCD. Według tego samego raportu IHS Markit telewizory OLED to najbardziej dynamicznie rosnąca część rynku urządzeń TV. Samsung oczywiście nie zamierza oddawać pola i chce utrzymać rynkową dominację także i w nadchodzących latach. W tym celu rozwija nowe technologie i chce by jego telewizory miały jeszcze więcej interesujących funkcji. Modele tegoroczne otrzymają na przykład:
- możliwość łączenia soundbara i głośników telewizora za pomocą funkcji Q-Symphony
- tryb Multi View, dzięki któremu wydzielimy część ekranu TV i wyświetlimy na nim obraz ze smartfona
- tryb ambient, który sprawi, że barwa panelu TV po wyłączeniu nie będzie czarna, a kolorystycznie zleje się z otoczeniem
Źródło: IHS Markit, Samsung
KOMENTARZE (1) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE