Pierwszym wstępnie zaprezentowanym urządzeniem (duża prezentacja nastąpi na targach CES 2022) była „półka” LG Display Shelf, które składa się z dwóch 55-calowych i przezroczystych wyświetlaczy OLED, zamontowanych jeden na drugim, z dodatkową półką na samej górze. Zdaniem twórców, coś podobnego najlepiej nadaje się do salonu, gdzie na każdym ekranie będzie można śledzić osobny program telewizyjny lub na jednym filmy lub TV, a na drugim chociażby funkcjonalny pasek z informacjami lub pogodą. Tryb Always On Display zapewnia, że ekran może być cały czas włączony, wówczas na ekranie będą wyświetlane jedynie podstawowe informacje – na przykład godzina.
Jeśli LG Display Shelf zostało pomyślane jako urządzenie tomowe, to Shopping Management Showcase jest koncepcją przeznaczona dla galerii handlowych i sklepów. Przezroczysty wyświetlacz OLED jest tu przymocowany do eleganckiej drewnianej ramy, dzięki przezroczystości można go umieścić przed realnymi produktami dodając im w ten sposób świetnie wyglądająca multimedialną oprawę. W ogóle największą zaletą przezroczystych ekranów jest to, że można za nimi umieszczać przeróżne przedmioty a nawet obrazy, które są normalnie widoczne, gdy sprzęt nie wyświetla treści.
LG Display pokazał też Show Window, koncepcję sklepowej witryny, na którą składają się cztery 55-calowe przezroczyste wyświetlacze OLED, które mogą być używane do wyświetlania produktów. Zamiast oklepanych, przyklejanych plakatów i dekoracji w oknach, sklepy mogłyby na nich wyświetlać cyfrowy tekst lub obrazy, które można by przy okazji łatwo zmienić w dowolnym momencie.
To na razie tylko koncepcje, ale ich produkcja jest prawdopodobna
Wszystkie pokazane przez LG Display „przezroczyste” rozwiązania to na razie jedynie koncepcje, wynika z tego, że jeszcze nie tak szybko zobaczymy je na sklepowych półkach. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to świetna prezentacja możliwości produkcyjnych i podpowiedź dla firm kupujących od LG panele OLED (a jest to ich główny rynkowy dostawca) – w jakim kierunku mogłyby iść, jeśli zechcą. „Jeśli którykolwiek z naszych klientów tego chce, możemy dostarczyć” – powiedział nawet mediom rzecznik LG Display Jean Lee.
Źródło: LG Display, The Verge
KOMENTARZE (88) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE