O sprawie poinformował jeden z użytkowników chińskiej marki, który swoje odkrycia opublikował na popularnym forum w Państwie Środka. Według jego opisu telewizory korzystały z domowej sieci internetowej by bardzo często – nawet co 10 minut przesyłać wspomnianej firmie analitycznej Gozen Data cały pakiet danych o widzach.
Telewizor zbierał informacje o innych urządzeniach w domu
Okazuje się, że informacja o tym co w danej chwili oglądali użytkownicy urządzenia nie była jedyną, ani nawet najważniejszą. Telewizory Skyworth skanowały bowiem całą domową sieć Wi-Fi, po to by zebrać informacje o podłączonych do niej innych urządzeniach aktywnych w domu, a nawet zapisywać nazwy wszystkich sieci bezprzewodowych w zasięgu.
W Chinach zawrzało nie tylko dlatego, że ludzi zaszokowała skala śledzenia, ale także przez to, że „podsłuchowy” proceder trwał od lat, a firma, która się tym zajmuje w ogóle nie robiła z tego tajemnicy. Po prostu nikt wcześniej nie zwrócił na to uwagi. Przedsiębiorstwo tłumaczy to tym, że zbieranie tak dużych pakietów informacji ma pomóc w zbudowaniu jak najbardziej dopasowanej oferty reklamowej.
Szpiegują też inne marki TV?
Efektem afery jest zerwanie współpracy przez producenta TV, firmę Skyworth z Gozen Data. O ile marka Skyworth nie jest oficjalnie dostępna w naszym kraju, to jej produkty można znaleźć na rynkach w innych państwach (w tym w USA) i nie jest wykluczone, że mogły one zagościć także i w polskich domach.
Analitycy spekulują jednak, że ta sprawa może być jedynie wierzchołkiem góry lodowej, a problem „obserwowania” użytkowników dotyczy wielu innych firm i urządzeń. Powodem takich spekulacji jest niedawny fakt wykrycia błędów w kodzie innego producenta elektroniki, TCL, który swoje produkty sprzedaje na całym świecie. Takie błędy mogłyby w przyszłości zostać wykorzystane do szpiegowania widzów na potężną skalę. Od razu pojawiły się spekulacje, że owe błędy w kodzie nie są dziełem przypadku.
Żródło: South China Morning Post, cyfrowa.rp
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE