O tym, że Apple planuje mocniej zadbać o prywatność użytkowników sprzętu z logo nadgryzionego jabłka mówiło się w branży od wielu miesięcy. Ta chwila nadeszła wraz z aktualizacją iOS – wprowadzono bowiem zasadę osobnej zgody użytkownika na tracking reklamowy, który wcześniej odbywał się często bez jego wiedzy (zgoda była wyrażana przy akceptacji regulaminów, których prawie nikt nie czyta).
Facebook poprosi użytkowników iPhone’ów o zgodę na śledzenie reklamowe
Wczoraj Facebook poinformował, że zacznie wprowadzać nowy monit, który poprosi użytkowników, którzy zaktualizowali system operacyjny swojego iPhone’a lub iPada do nowej wersji 14.5, o zezwolenie tej sieci społecznościowej na śledzenie ich działań w innych aplikacjach i witrynach internetowych. Gigant społecznościowy, oraz inne serwisy i aplikacje tego typu, muszą wprowadzić tę zmianę w ramach iOS 14.5, który Apple opublikował w poniedziałek.
Rzecznik Facebooka w specjalnym oświadczeniu poinformował, że „już dziś zaczniemy udostępniać monit użytkownikom iOS 14.5, ale będziemy go udostępniać w ciągu kilku tygodni, więc nie wszyscy uprawnieni użytkownicy zobaczą je od razu”.
Apple zapewnia: to większa kontrola nad własnymi danymi
Co ciekawe, wcześniej Facebook publicznie sprzeciwiał się planom Apple w sprawie tej zmiany, zarzucając producentowi iPhone’ów o wykonanie posunięcia, które, jak twierdził, zaszkodzi szczególnie małym firmom, które polegają na ukierunkowanych reklamach, aby bardziej efektywnie docierać do nowych klientów. Tymczasem Apple twierdzi, że wprowadza tę funkcję po to, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad swoimi danymi i pełniejszą ochronę prywatności w internecie.
Źródło: Cnet
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE