Co powoduje, że wybieramy ten a nie inny sprzęt?
TrwaÅ‚ość, stosunek jakoÅ›ci do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracajÄ… uwagÄ™ Polacy, wybierajÄ…c nowe urzÄ…dzenie. Dla ponad 92% ankietowanych to trwaÅ‚ość urzÄ…dzenia jest najważniejsza. Coraz wiÄ™kszÄ… uwagÄ™ przywiÄ…zujemy również do jakoÅ›ci – 91% badanych potwierdza, że ważnÄ… cechÄ… telewizora jest korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakoÅ›ci urzÄ…dzenia. Trzecim czynnikiem jest wysoka rozdzielczość ekranu – 88% respondentów oraz dla 87% - jakość dźwiÄ™ku.
„Wyraźnie widzimy, że wyniki badaÅ„ sÄ… odzwierciedlone w preferencjach zakupowych klientów. Jakość ma coraz wiÄ™ksze znaczenie. SamouczÄ…ce siÄ™ systemy, wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji jakoÅ›ci obrazu, dziÄ™ki czemu jest on bardziej realistyczny i zbliżony do obrazów widzianych na żywo – to technologie, które już dziÅ› wykorzystujemy w naszych telewizorach” powiedziaÅ‚ komentujÄ…c te wyniki Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce, firmy, która zleciÅ‚a badanie.
Co i z kim oglÄ…damy na domowych ekranach?
PrzeciÄ™tne polskie gospodarstwo domowe posiada Å›rednio 1,8 telewizora. Oznacza to, ze w wiÄ™kszoÅ›ci domów jest już wiÄ™cej niż jeden odbiornik. Co najchÄ™tniej oglÄ…damy, z kim i ile czasu nam to zajmuje? Okazuje siÄ™, że mimo zaawansowanych funkcji wspóÅ‚czesnych telewizorów, oferujÄ…cych m.in. dostÄ™p do internetu czy gier, jesteÅ›my tradycjonalistami. WÅ›ród Polaków wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna telewizja (niemal 50% wskazaÅ„). Na kolejnym miejscu plasujÄ… siÄ™ platformy streamingowe – takie jak Netflix, czy inne platformy VoD. Filmy, seriale czy programy dokumentalne oglÄ…da za ich poÅ›rednictwem 15% ankietowanych. Z serwisów video, takich jak YouTube, korzysta na telewizorze 12%. Co ciekawe – blisko 8% respondentów wykorzystuje telewizor do sÅ‚uchania muzyki – co tradycyjnie byÅ‚o do niedawna wyÅ‚Ä…cznie domenÄ… sprzÄ™tu audio.
WiÄ™kszość z nas oglÄ…da TV samotnie (nieco ponad 50% wskazaÅ„), a ci, którzy preferujÄ… wspólne oglÄ…danie – najchÄ™tniej spÄ™dzajÄ… w ten sposób czas w towarzystwie partnera lub partnerki (84%), a ponad 75% czerpie dużą frajdÄ™ ze spÄ™dzania czasu przed telewizorem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chÄ™tnie oglÄ…dajÄ… telewizjÄ™, wiÄ™cej niż 73% badanych wskazaÅ‚o ogólnie – rodzinÄ™.
By umilić sobie czas podczas oglÄ…dania filmu czy seriali, niemal 36% ankietowanych przygotowuje przekÄ…ski i napoje, a okoÅ‚o 30% dostosowuje Å›wiatÅ‚o w pomieszczeniu do ekranu. Prawie 18% Polaków podczas oglÄ…dania nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera poÅ‚Ä…czeÅ„ i nie sprawdza wiadomoÅ›ci. ZaÅ› blisko 43% respondentów deklaruje, że nie potrzebuje żadnych dodatków, aby cieszyć siÄ™ seansem.
Kiedy najchętniej oglądamy telewizję?
TelewizjÄ™ oglÄ…damy najchÄ™tniej na koniec dnia – przed snem (ponad 50% wskazaÅ„) oraz po poÅ‚udniu – po powrocie z pracy (prawie 25%). Przed telewizorem spÄ™dzamy przeciÄ™tnie okoÅ‚o 3 godziny i 40 minut dziennie. W grupie w wieku 18 - 29 lat zajmuje to Å›rednio 3 godziny, a osoby starsze - w wieku 60 i 75 lat oglÄ…dajÄ… telewizjÄ™ Å›rednio przez ponad 4 godziny dziennie.
Polacy lubiÄ… też dyskutować o tym, co obejrzeli. Najczęściej rozmowy toczÄ… siÄ™ wokóÅ‚ programów informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu znalazÅ‚y siÄ™ transmitowane w telewizji zawody sportowe – wskazaÅ‚o je ponad 28% respondentów. Natomiast o serialach oglÄ…danych na platformach streamingowych debatuje 24% ankietowanych.
O badaniu
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 wrzeÅ›nia 2020 roku.
ŹródÅ‚o: TP Vision, Philips
KOMENTARZE (1) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE
RozsÄ…dna Dzidzia