Celem nowej funkcji jest wyeliminowanie takich sytuacji, w których użytkownik smartfona nie jest w stanie sam odnaleźć drogi w dużych budynkach użytecznoÅ›ci publicznej – na przykÅ‚ad w galeriach handlowych, ale też takich miejscach jak duże porty lotnicze czy wielopoziomowe dworce kolejowe lub stacje metra.
Wielu z nas zdarzyÅ‚a siÄ™ stresowa sytuacja, w której - szczególnie na bardzo dużych lotniskach, najczęściej podczas pierwszego pobytu tam - po prostu siÄ™ zgubiliÅ›my. Trudno nam byÅ‚o znaleźć wÅ‚asciwÄ… orientacjÄ™ w gÄ…szczu przejść i korytarzy, a w efekcie odszukać najlepszÄ… drogÄ™ do celu. Teraz to siÄ™ zmieni – w znalezieniu wÅ‚aÅ›ciwiego kierunku pomoże nam Google i jego Mapy.
Live Wiew znajdzie nam drogÄ™
Live View pomoże nam w odnalezieniu właściwego kierunku za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. W tym celu trzeba będzie użyć aparatu smartfona. Aplikacja po identyfikacji otoczenia przez sztuczną inteligencję nałoży na widziane w obiektywie miejsca specjalne strzałki i wskaźniki pokazujące gdzie się powinniśmy udać. Dzięki Live View z łatwością odnajdziemy bramkę na lotnisku, peron na dworcu, kasy biletowe, bramki czy punkt odprawy. Co więcej aplikacja poprowadzi nas tam krok po kroku.
Do polskich użytkowników funkcja Live View trafi dopiero za jakiÅ› czas. UsÅ‚uga na razie zadebiutuje w wybranych w centrach handlowych w USA a niedÅ‚ugo opcja udostÄ™pniona zostanie na lotniskach i stacjach tranzytowych w Tokio i Zurychu. Ale to z pewnoÅ›ciÄ… dopiero poczÄ…tek.
Pogoda w Mapach Google
Live Wiew to nie jedyna nowość w aplikacji Mapy Google. W programie pojawi się także nowa warstwa z pogodą oraz informacjami o jakości powietrza. Dane do tego serwisu dostarczą renomowane instytucje takie jak The Weather Company, AirNow.gov i Central Pollution Board. Usługa najpierw pojawi się w Australii, Indiach i Stanach Zjednoczonych, ale z czasem na całym świecie.
Jak zużyć mniej paliwa?
Zupełną nowością będzie natomiast możliwość optymalizacji tras pod względem ekologicznym. Aplikacja wyliczać ma najbardziej optymalną trasę pod względem śladu węglowego, co ma się realnie przekładać na mniejsze zużycie paliwa. System ma brać pod uwagę m.in. nachylenie drogi czy korki na trasie.
ŹródÅ‚o: Google
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE