Celem nowej funkcji jest wyeliminowanie takich sytuacji, w których użytkownik smartfona nie jest w stanie sam odnaleźć drogi w dużych budynkach użyteczności publicznej – na przykład w galeriach handlowych, ale też takich miejscach jak duże porty lotnicze czy wielopoziomowe dworce kolejowe lub stacje metra.
Wielu z nas zdarzyła się stresowa sytuacja, w której - szczególnie na bardzo dużych lotniskach, najczęściej podczas pierwszego pobytu tam - po prostu się zgubiliśmy. Trudno nam było znaleźć własciwą orientację w gąszczu przejść i korytarzy, a w efekcie odszukać najlepszą drogę do celu. Teraz to się zmieni – w znalezieniu właściwiego kierunku pomoże nam Google i jego Mapy.
Live Wiew znajdzie nam drogę
Live View pomoże nam w odnalezieniu właściwego kierunku za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. W tym celu trzeba będzie użyć aparatu smartfona. Aplikacja po identyfikacji otoczenia przez sztuczną inteligencję nałoży na widziane w obiektywie miejsca specjalne strzałki i wskaźniki pokazujące gdzie się powinniśmy udać. Dzięki Live View z łatwością odnajdziemy bramkę na lotnisku, peron na dworcu, kasy biletowe, bramki czy punkt odprawy. Co więcej aplikacja poprowadzi nas tam krok po kroku.
Do polskich użytkowników funkcja Live View trafi dopiero za jakiś czas. Usługa na razie zadebiutuje w wybranych w centrach handlowych w USA a niedługo opcja udostępniona zostanie na lotniskach i stacjach tranzytowych w Tokio i Zurychu. Ale to z pewnością dopiero początek.
Pogoda w Mapach Google
Live Wiew to nie jedyna nowość w aplikacji Mapy Google. W programie pojawi się także nowa warstwa z pogodą oraz informacjami o jakości powietrza. Dane do tego serwisu dostarczą renomowane instytucje takie jak The Weather Company, AirNow.gov i Central Pollution Board. Usługa najpierw pojawi się w Australii, Indiach i Stanach Zjednoczonych, ale z czasem na całym świecie.
Jak zużyć mniej paliwa?
Zupełną nowością będzie natomiast możliwość optymalizacji tras pod względem ekologicznym. Aplikacja wyliczać ma najbardziej optymalną trasę pod względem śladu węglowego, co ma się realnie przekładać na mniejsze zużycie paliwa. System ma brać pod uwagę m.in. nachylenie drogi czy korki na trasie.
Źródło: Google
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE