Zgodnie z oficjalnym przekazem opublikowanym w sieci przez najwiÄ™kszego na Å›wiecie giganta mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, gdy użytkownik spróbuje udostÄ™pnić nieprzeczytany artykuÅ‚, pojawi siÄ™ wyskakujÄ…cy monit z informacjÄ…, że „Masz zamiar udostÄ™pnić artykuÅ‚ bez otwierania go”.
Walka z dezinformacjÄ… w sieci?
W wyskakujÄ…cym okienku pojawi siÄ™ także informacja, że ​​„udostÄ™pnianie artykuÅ‚ów bez ich czytania może oznaczać pominiÄ™cie kluczowych faktów”. Analitycy sugerujÄ…, że firma chce w ten sposób ograniczyć rozsyÅ‚anie niesprawdzonych treÅ›ci.
PodobnÄ… funkcjonalność Facebook testowaÅ‚ już w zeszÅ‚ym roku, dziaÅ‚aÅ‚a jednak ona nieco inaczej - ostrzegaÅ‚a użytkowników w sytuacji, gdy chcieli udostÄ™pnić starszy artykuÅ‚, który miaÅ‚ już ponad trzy miesiÄ…ce. Ostatecznie jednak tamta funkcja nie trafiÅ‚a do wszystkich użytkowników serwisu.
Twitter też sprawdza czy czytaliśmy to co podajemy dalej
Nowy pomysÅ‚ Facebooka jest bardzo podobny do funkcjonalnoÅ›ci, którÄ… wprowadziÅ‚ Twitter już w zeszÅ‚ym roku. Tamten serwis spoÅ‚ecznoÅ›ciowy także poprosiÅ‚ użytkowników o rozważenie przeczytania materiaÅ‚u zanim go podadzÄ… dalej do innych osób.
W tym momencie dziaÅ‚ania Facebooka majÄ… charakter jedynie testowy. Monity przypominajÄ…ce o tym, że warto przeczytać treÅ›ci przed podaniem ich dalej otrzymuje jedynie wybrana (prawdopodobnie losowo) grupa użytkowników. Kiedy funkcja (i czy w ogóle) trafi do wszystkich użytkowników na razie nie wiadomo.
ŹródÅ‚o: The Verge
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE