Wtorek , 03 Grudzień 2024

Robot R2 Nuro będzie dostarczał zamówienia na pizzę

   21.04.2021
Domino's Pizza z amerykańskiego Teksasu rozpoczęło właśnie dostawy pizzy samochodami autonomicznymi Nuro w Houston w ramach programu pilotażowego, poinformowała firma w komunikacie. Firma twierdzi, że „wybrani klienci”, którzy składają zamówienie na dostawę w jej restauracji w jednej z dzielnic miasta w określonych dniach i godzinach, mogą otrzymać pizzę za pomocą robota Nuro R2.
Robotyzacja dzieje się na naszych oczach. Fot. Domino's

System dostawy ma być bardzo prosty: klient składa zamówienie online (płacąc z góry) i już na tym etapie decyduje, czy chce by jego dostawę obsługiwał autonomiczny robot R2. Po wyrażeniu zgody nabywca pizzy dostaje unikalny kod PIN za pośrednictwem wiadomości tekstowej, następnie można śledzić położenie swojego „dostawcy robota”. Kiedy już samochód-robot przyjedzie pod dom klienta, ten wprowadza otrzymany wcześniej kod PIN na ekranie dotykowym, w efekcie otwiera się zasobnik R2. Po wykonaniu tej czynności wysuwa się zamówiona pizza.

RD2 pierwszym pojazdem autonomicznym z pozwoleniem na jazdę

R2 był pierwszym pojazdem bez kierowcy, który w lutym ubiegłego roku otrzymał zezwolenie Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych, co daje mu specjalne zwolnienie z amerykańskich wymogów bezpieczeństwa – gdyż nie został on skonstruowany do przewożenia ludzi. Założona w 2018 roku przez dwóch byłych inżynierów Google forma Nuro współpracuje z Domino's już od 2019, od tego czasu trwały pracę nad wdrożeniem pilotażowego programu „automatycznej dostawy|”, który właśnie się rozpoczął.

Roboty dostarczą także zakupy

Dostawa pizzy to nie jedyne zastosowanie pojazdów R2. Będą one też wykorzystywane do dostaw artykułów spożywczych i zakupów ze sklepów typu drogeria. Już w 2020 roku Nuro ogłosiło, że wykorzysta swoje pojazdy do transportu zapasów medycznych wokół dwóch kalifornijskich stadionów, które zostały przekształcone w ośrodki leczenia pacjentów z COVID-19.

„Ten program pozwoli nam lepiej zrozumieć, jak klienci reagują na dostawy, jak wchodzą w interakcję z robotem i jaki ma to wpływ na operacje w sklepie” - powiedział w komunikacie dla mediów Dennis Maloney, dyrektor ds. Innowacji firmy Domino’s.

Roboty z pewnością będą w przyszłości zastępować ludzi przy prostych pracach – jak widać już zastępują. Wydaje się, że jest to nieunikniony kierunek, a podobnych informacji będziemy otrzymywać z różnych stron świata coraz więcej. Pytanie, czy my jako klienci jesteśmy na to gotowi. Pilotaż z USA z pewnością udzieli - przynajmniej częściowo - pierwszych odpowiedzi.

Źródło: Domino's, The Verge

KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane