Wielu użytkowników zdecydowaÅ‚o siÄ™ z powodu zmian w regulaminach opuÅ›cić tÄ™ niezwykle popularnÄ… platformÄ™ komunikacyjnÄ…. JednÄ… z oznak takiego stanu rzeczy ma być ogromny wzrost liczby nowych użytkowników w konkurencyjnej aplikacji Signal (ostatnio do przejÅ›cia na Signal’a wzywaÅ‚ nawet miliarder Elon Musk).
Z tego powodu WhatsApp nie mógÅ‚ pozostać bierny i próbuje zaÅ‚agodzić caÅ‚Ä… sytuacjÄ™. Elementem tego sÄ… uspokajajÄ…ce oÅ›wiadczenia firmy, zapewniajÄ…ce o peÅ‚nym poszanowaniu prywatnoÅ›ci użytkowników.
„Chcemy odnieść siÄ™ do niektórych plotek i zagwarantować 100% pewność, że nadal chronimy prywatne wiadomoÅ›ci za pomocÄ… kompleksowego szyfrowania” - napisaÅ‚a w specjalnym oÅ›wiadczeniu firma.
We want to address some rumors and be 100% clear we continue to protect your private messages with end-to-end encryption. pic.twitter.com/6qDnzQ98MP
— WhatsApp (@WhatsApp) January 12, 2021
W infografice doÅ‚Ä…czonej do informacji opublikowanej na Twitterze, WhatsApp wyjaÅ›nia, że ​​„nie widzi prywatnych wiadomoÅ›ci ani nie sÅ‚ucha prywatnych poÅ‚Ä…czeÅ„ telefonicznych użytkowników, podobnie jak Facebook”. Co wiÄ™cej, WhatsApp twierdzi, że „nie rejestruje (co byÅ‚o przedmiotem kontrowersji) w żaden sposób czasu, w którym jego użytkownicy wysyÅ‚ajÄ… wiadomoÅ›ci lub wykonujÄ… poÅ‚Ä…czenia”. Facebookowi majÄ… też być nieudostÄ™pniane ani lokalizacja, ani listy kontaktów.
Prócz przekonywania, że nie zmienia siÄ™ polityka solidnego szyfrowania wiadomoÅ›ci, WhatsApp twierdzi również, że zmiany w warunkach korzystania z usÅ‚ugi „w żaden sposób nie wpÅ‚ywajÄ… na prywatność wiadomoÅ›ci przekazywanych znajomym lub rodzinie”.
Zamiast tego nowe zmiany maja dotyczyć sposobu interakcji z firmami - podmioty na Facebooku bÄ™dÄ… miaÅ‚y możliwość skonfigurowania czatów WhatsApp z klientami w celu odpowiadania na ich pytania lub wysyÅ‚ania dodatkowych informacji na żądanie. Pojawi siÄ™ też opcja wyÅ›wietlania towarów ze sklepów internetowych bezpoÅ›rednio w komunikatorze, Ewentualne dane użytkowników mogÄ… zostać udostÄ™pnione jedynie w celu personalizacji reklam.
Czy użytkownicy uwierzą w te zapewnienia? Niebawem się przekonamy.
ŹródÅ‚o: Twitter
KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE